Glidende Overgang

Glidende overgang (GLO)

I Kolding Kommune sker overgangen fra børnehaven til skolen i en glidende overgang også kaldet GLO. Det er her vi hjælper jeres børn med at skabe en tryg hverdag i nye rammer. Vi lægger stor vægt på at skabe en god og tryg overgang fra børnehave til SFO og dernæst en god start i skolen.

Målet med GLO er at bygge videre på det, som børnene har lært i børnehaven og gøre dem klar til at starte i børnehaveklassen.

GLO har opstart d. 2. april 2024.

For at kunne være bedst forberedt til april, når vi modtager jeres børn, er der lavet en overlevering på hvert enkelt barn. En overlevering betyder, at vi er ude i børnehaverne, hvor vi får fortalt hvert barns historie af de pædagoger, der kender barnet. På møderne deltager der ledelse og personale fra både børnehave og skole/SFO.

Herudover tilstræber vi også at have pædagoger fra SFO'en ude i de børnehaver, som vi modtager mange børn fra, i tiden op til GLO. SFO-pædagogen kan på den måde se og lære om børnenes dagligdag i børnehaven. Den viden er en vigtig faktor i arbejdet med at give børnene en god og tryg start.

Vi har løbende gennem året et godt samarbejde med de afgivende børnehaver og børnehaverne har fri mulighed for at besøge skolen og SFO i formiddagstimerne. Det er med til at gøre børnene bekendte med det nye sted og dermed også gøre dem bedre forberedt.

Skole og SFO afholder hvert år et infomøde i november måned. Infomødet er for forældre til kommende 0. klasse børn og her er der mulighed for at se skolen, hører nærmere om start i GLO og 0. klasse samt lidt info om skoleindskrivningen.

Velkommen til ”Bramdrup SFO – et rart sted at være, et godt sted at lære.

Skolens ledelse

Velkommen til GLO 2023.pdf

Shape Created with Sketch.