Hvem er vi?

Specialcenter Bramdrup er en afdeling på Bramdrup Skole, hvor der lægges vægt på personlig udvikling. Vi er et skoletilbud for elever med særlige behov i Kolding Kommune.

Ved Specialcenter Bramdrup er der tilknyttet en afdelingsleder, en pædagogfaglig leder og ca. 13 lærere, 16 pædagoger samt 2 pædagogstuderende. Skoleleder på Bramdrup Skole er øverste leder.

Vi har ca. 55 elever fordelt på 3 trin.

• indskoling                 0. - 3. klasse
  • mellemtrin                4. - 6. klasse
  • udskoling                 7. - 9. klasse

Målgruppe
Eleverne på Specialcenter Bramdrup er meget forskellige, men fælles for dem er, at de har opmærksomhedsproblemer og/eller en adfærd præget af impulsivitet og manglende koncentration. Dette udfordrer elevens muligheder for indlæring socialt såvel som fagligt.

Elevernes udfordringer kan bl.a. være:

• udadreagerende adfærd.
  • at fastholde opmærksomheden på en enkelt opgave eller aktivitet.
  • nedsat arbejdshukommelse.
  • at have opmærksomhed på flere ting samtidig.
  • at sidde stille/holde kroppen i ro.
  • at fordybe sig i en leg/aktivitet.
  • at styre impulshandlinger.
  • selvstændigt at gå i gang med opgaver og planlægge opgaveløsning.
  • at forstå og følge sociale spilleregler.

Sted
Specialcenter Bramdrup har egne lokaler i et hus ved siden af skolen. Her hører mellemtrin til. Indskolingen har lokaler i Multihuset.
Udskolingen har lokaler, som ligger på skolen i samme bygning som almenskolens udskoling. Dette giver god mulighed for at skabe relationer på tværs.

Læs gerne mere i vores folder herunder

Forældrefolder 2023-24

Shape Created with Sketch.