Pædagogisk Læringscenter

Skolens Pædagogiske Læringscenter, PLC, er på mange måder skolens hjerte. PLC er et stort og centralt rum i skolen, som alle skolens elever bruger. Her findes et stort udvalg af bøger til både undervisning og fritidslæsning. De fleste klasser kommer hver uge på PLC, hvor der foregår forskellige aktiviteter og hvor eleverne finder inspiration til deres læsning. Mange elever nyder at sidde på PLC for at arbejde eller tage et spil skak på det store gulvskak. Ofte er der tematiske udstillinger, konkurrencer eller andre ting på PLC, som kan pirre elevernes nysgerrighed og lyst til at lære.

Ud over at være et fysisk rum består PLC af et vejlederkorps som understøtter skoleudvikling, og kommer ud i klasserne og underviser i mange former for IT og medier. Vi vil gerne have at alle vores elever bliver dygtige til at arbejde med fx Office 365, filmredigering, stopmotion, præsentationsprogrammer, kodning, 3D-tegning og meget mere.

Via dette link kan der søges og reserveres i skolens materialesamling: https://surf.cicero-suite.com/institution/DK-662102

PLCUngdomshjørnetPLC