Linjer i udskolingen

Som udskolingselev på Bramdrup Skole har man linjefag som forløber i et år. Linjefagene giver mulighed for fordybelse i en anden type fag end dem der ellers er på skemaet. Linjefagsundervisningen strækker sig fra midten af 7. klasse til midten af 9. klasse. Det er i denne periode muligt at have to forskellige linjefag eller at vælge det samme fag i hele perioden. Denne opdeling er lavet for at give eleverne på 7. årgang ro til at finde sig til rette i udskolingen og i en ny klasse fra sommerferien og frem til jul. Tilsvarende afslutter 9. årgang linjefaget til jul, hvorefter de får ekstra boglige timer på skemaet, til fordybelse i afgangsprøvefagene.

Der kan vælges mellem 5 forskellige linjer:

• E-sport
  • Future innovators
  • Skoleskak
  • Madkundskab
  • Drama

Der undervises i linjefag 4 lektioner om ugen og som en del af linjefagsforløbet kommer eleverne afsted på en studietur enten i Danmark eller i udlandet.